fiT iN

πώς δε θα κολλήσεις γρίπη και τι να κάνεις αν αρρωστήσεις!

shutterstock_621845354© 

Η εποχή της γρίπης ξεκίνησε νωρίς και παρότι οι αριθμοί μπορεί να σε… τρομοκρατούν, η αλήθεια είναι πως η γρίπη είναι μία βαριά ίωση και τίποτε παραπάνω. Παρόλα αυτά, τα συμπτώματά της είναι πιο έντονα και η μεταδοτικότητά της αυξημένη. Αυτό σημαίνει πως χωρίς πανικό, είναι καλό να είσαι σε εγρήγορση και να τα γνωρίζεις και να πάρεις τα απαραίτητα μέτρα εάν πιστεύεις ότι εσύ ή κάποιος δικός σου έχει κολλήσει.

Για να μην κολλήσεις γρίπη

– Πλένε συχνά τα χέρια σου και απόφυγε να πιάνεις με τα χέρια τις βλεννογόνους, π.χ. μάτια, μύτη και στόμα.

– Όταν βήχεις ή φτερνίζεσαι κάλυπτε το στόμα και τη μύτη σου με χαρτομάντιλο – εάν δεν έχεις πρόχειρο, λύγισε το χέρι σου και φτερνίσου στην κλείδωση του αγκώνα σου!

– Αέριζε τακτικά το σπίτι και τους χώρους με πολύ κόσμο, όπως π.χ. το γραφείο σου.

– Η υγιεινή διατροφή και η άσκηση είναι πολύ σημαντικές. Φρόντιζε να ενυδατώνεις σωστά τον οργανισμό σου και ακόμη κι αν δεν έχεις χρόνο για ένα πλήρες πρόγραμμα προπόνησης βγες για μια βόλτα έξω.

– Οι καταχρήσεις, τα ποτά και τα ξενύχτια εξασθενούν το ανοσοποιητικό σου και είναι πιο εύκολο να κολλήσεις γρίπη ή άλλον ιό. Αν νιώθεις κουρασμένη, προτίμησε να μείνεις μέσα και να δεις την αγαπημένη σου σειρά κουκουλωμένη με την κουβερτούλα σου!

Ωχ, μήπως κόλλησα γρίπη?

Τα συμπτώματα της γρίπης και μιας απλής ίωσης είναι παρόμοια, μόνο που συνήθως στη γρίπη ξεκινάνε πιο γρήγορα και είναι πιο έντονα. Στα χαρακτηριστικά συμπτώματα της γρίπης συγκαταλέγονται ο υψηλός πυρετός που ξεκινάει απότομα, καταβολή, μυϊκοί πόνοι, αδυναμία, βήχας (συνήθως ξηρός) που

επιμένει, πονοκέφαλος και καταρροή. Τα συμπτώματα αρχίζουν 1-4 ημέρες μετά την επαφή με τον ιό και μπορεί να διαρκέσουν έως και μία εβδομάδα, ενώ ο βήχας μπορεί να επιμένει περισσότερο.

 

 

* Εάν υποψιάζεσαι πως η ίωση που σε έριξε στο κρεβάτι είναι γρίπη, πάρε μερικές μέρες άδεια από τη δουλειά ή μην πας στη σχολή σου και μείνε στο σπίτι, τόσο για να ξεκουραστείς και να αναρρώσεις πιο γρήγορα όσο και για να μη μεταδώσεις τη γρίπη στους γύρω σου.

* Η ενυδάτωση του οργανισμού σου είναι επίσης πολύ σημαντική. Αν δεν έχεις όρεξη για φαγητό (λογικό!), πίνε άφθονα υγρά: τσάι, αφεψήματα, φρέσκους χυμούς και πες στον καλό σου, στη μαμά σου, στην κολλητή σου να σου φτιάξει μια σουπίτσα (κοτόσουπα, κατά προτίμηση) που θα σε βοηθήσει να νιώσεις γρήγορα καλύτερα.

Υπάρχει τρόπος να μάθω αν είναι όντως γρίπη?

Εάν ο γιατρός σου υποψιάζεται πως έχεις γρίπη θα πάρει με μία μπατονέτα επίχρισμα βλέννας από τη μύτη σου και το δείγμα θα σταλεί για εργαστηριακό έλεγχο. Μπορεί, παρόλα αυτά, να αποφασίσει να σου δώσει αντι-ιικό φάρμακο πριν πάρει τα αποτελέσματα, εάν ανήκεις στις ευπαθείς ομάδες ή είναι σίγουρος,

αφού η έγκαιρη χρήση τους μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες για παρενέργειες.

Πηγή:

Ελένη Δασκαλάκη
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: