si da yes

τέλειες συνταγές για ασθενείς με ελκώδη κολίτιδα

Ιδέες για γεύματα που δεν θα επιδεινώσουν τις φλεγμονές σας και που μπορείτε να καταναλώσετε με ασφάλεια.

 

Γράφει: Διάκος Θοδωρής

 
 
 

Τέλειες συνταγές για ασθενείς με ελκώδη κολίτιδα

Αν προσπαθήσουμε να φανταστούμε ένα τέλειο βραδινό, μας έρχεται στο μυαλό κάτι υγιεινό, αλλά και σχετικά γρήγορο και εύκολο στην προετοιμασία. Και δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, ειδικά για τους ασθενείς που πάσχουν από ελκώδη κολίτιδα, μια πάθηση που – όταν τα συμπτώματά της βρίσκονται σε έξαρση – απαγορεύει την κατανάλωση ακόμα και ορισμένων πολύ υγιεινών τροφών. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα χαλάσετε τη διατροφή σας ή πως δεν θα απολαύσετε ένα νόστιμο γεύμα.

Οι πιο συνηθισμένες τροφές που θα προκαλέσουν πρόβλημα κατά τη διάρκεια μιας έξαρσης είναι οι τροφές με πολλές φυτικές ίνες, η λακτόζη και οι λιπαρές τροφές. Πρέπει τα γεύματά σας, όμως, να είναι γεμάτα με βιταμίνες και μέταλλα, καθώς η ελκώδης κολίτιδα μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην απορρόφηση θρεπτικών συστατικών.

Ας δούμε μερικές ιδέες για γεύματα που δεν θα επιδεινώσουν τις φλεγμονές σας και που μπορείτε να καταναλώσετε με ασφάλεια…

Τάκος με γαλοπούλα

Σοτάρετε κιμά γαλοπούλας με μερικά από τα αγαπημένα σας λαχανικά και σερβίρετε σε μια τορτίγια ολικής άλεσης. Προσθέστε και λίγο γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, και έχετε ένα πλήρες γεύμα με πρωτεΐνη, υγιεινά λιπαρά και λαχανικά που μεταβολίζονται πιο εύκολα λόγω του μαγειρέματος. To γιαούρτι είναι επίσης καλή πηγή ασβεστίου, που φροντίζει για την καλή υγεία των οστών. Αν τα συμπτώματά σας είναι έντονα, επιλέξτε λευκή τορτίγια, που περιέχει λιγότερες φυτικές ίνες.

Κάτι πιο ασιατικό

Αναμείξτε στήθος κοτόπουλου που έχετε ψήσει στο γκριλ, μαγειρεμένο λευκό ρύζι, baby corn, και λαχανικά στον ατμό, με λίγη σως σόγιας (με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι). Φτιάχνεται γρήγορα και μας γεμίζει με θρεπτικά συστατικά. Αν τα συμπτώματά σας δεν είναι έντονα και μπορείτε να φάτε περισσότερες ίνες, τότε αντικαταστήστε το λευκό ρύζι με καστανό.

Σολομός με λαχανικά

Ψήστε στο γκριλ ένα φιλέτο σολομού και ρίξτε από πάνω θρυμματισμένο φιστίκι. Έπειτα, σερβίρετε με ψητά σπαράγγια και πατάτες (χωρίς φλούδα). Ο σολομός και τα φιστίκια είναι πηγές πρωτεΐνης και λιπαρών ω-3, και τα σπαράγγια είναι πολύ εύκολα στη χώνευση εφόσον είναι μαγειρεμένα. Τα λιπαρά οξέα ω-3 έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, και μπορεί να είναι βοηθητικά για έναν ασθενή με ελκώδη κολίτιδα.

Σαλάτα με κουσκούς

Αναμείξτε κουσκούς με φασόλια, ντοματίνια, αβοκάντο και κατσικίσιο τυρί. Ρίξτε από πάνω μια ελαφριά, αλλά σούπερ γευστική, βινεγκρέτ με βαλσάμικο, και έχετε στο πι και φι ένα πολύ χορταστικό γεύμα – που τρώγεται κρύο ή ζεστό – και περιέχει μια ικανοποιητική δόση πρωτεΐνης. Το κατσικίσιο τυρί είναι πιο ελαφρύ στην πέψη από το αγελαδινό. Επίσης, ένα τυρί όπως η παρμεζάνα (που περιέχει λιγότερη λακτόζη) μπορεί να είναι εξίσου καλή επιλογή.

Φιδές με γαρίδες

Βράστε μια μερίδα φιδέ, που χωνεύεται πάρα πολύ εύκολα και μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματά σας, δώστε του ενδιαφέρουσα γεύση με μερικά βότανα, και έπειτα ρίξτε μέσα γαρίδες, που τις έχετε σοτάρει σε ελαιόλαδο, με σκόρδο και κάποιο μπαχαρικό. Πολύ γρήγορο γεύμα, με πολύ γερή δόση πρωτεΐνης (24 γρ. ανά 100 γρ.). Υπάρχουν αρκετά βότανα και μπαχαρικά που όχι μόνο δεν θα σας κάνουν κακό, αλλά μπορεί και να σας βοηθήσουν με τα συμπτώματα, όπως το ginger, η ρίγανη και ο κουρκουμάς, μεταξύ άλλων!

iatronet.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: