αντρική ματιά

πώς θα την παλέψεις με το τζατζίκι (κι εσύ και οι γύρω σου)

© 

Αρνί στη σούβλα.Κατσικάκι στο φούρνο. Κοκορέτσι ροδαλό και τραγανό. Σπληνάντερο. Συκωταριά.Μαγειρίτσα. Τα Πασχαλινά εδέσματα έχουν επινοηθεί για να ξεστοκάρουν τα σούπερ μάρκετ αυτές τις πεντάκιλες συσκευασίες τζατζικιού που μοιάζουν με τους κουβάδες της βιβεχρώμ.

 

Αυτές τις μέρες, το τζατζίκι πάει με όλα. Ίσως όχι με τα τσουρέκια, αλλά με όλα τα υπόλοιπα. Ακόμα και με τα κόκκινα αυγά. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα το ερχόμενο ΠΣΚ θα καταναλώσεις περισσότερο σκόρδο απ’ όσο έβαλες στο στόμα σου όλους τους προηγούμενους μήνες μαζί. Κι εννοείται ότι αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Ίσα – ίσα, το σκορδάκι βοηθάει το καρδιαγγειακό σύστημα, ρυθμίζει την πίεση και σύμφωνα με έρευνες της τελευταίας δεκαετίας, όταν καταναλώνεται συστηματικά ανεβάζει τα επίπεδα του υδρύθειου στον οργανισμό και τον θωρακίζει απέναντι σε συγκεκριμένες μορφές καρκίνου.

© Επιπλέον, νοστιμίζει όλα τα πιάτα στη συνταγή των οποίων συμμετέχει.

Το τίμημα όλων αυτών, βέβαια, είναι βαρύ και το πληρώνει η αναπνοή σου και όσοι βρίσκονται τόσο κοντά σου ώστε να τη μυρίζουν. Μετά από δύο πηρουνιές τζατζικάκι, κάθε φορά που ανοίγεις το στόμα σου, είναι σαν να αποσφραγίζεται λημέρι δράκου μετά από αιώνες κλεισούρας και απομόνωσης.

Τα καλά νέα είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα όσοι κάθονται στο τραπέζι μαζί σου θα φάνε επίσης τζατζίκι, οπότε θα είστε πάτσι μέσα στις αναθυμιάσεις σας.

Τα καλύτερα – ίσως – νέα είναι ότι εκεί, στο ίδιο τραπέζι, ίσως υπάρχουν κάποιες τροφές που αν τις βάλεις στο στόμα σου θα ελαφρύνεις την αψάδα και τη βαριά οσμή του σκόρδου.

 

Με σειρά αύξουσας αποτελεσματικότητας:

Η σόδα

© Περίεργο, ναι, αλλά κάνει δουλίτσα. Φρόντισε απλώς να μην είναι κάποιος κοντά σου όταν ρευτείς.

Το σπανάκι

© Δουλεύει καλύτερα όταν είναι ωμό, οπότε αν είσαι εσύ αυτός που κανονίζει το Πασχαλινό τραπέζι, πρόσθεσε στο μενού και μια πράσινη σαλάτα με φύλλα σπανακιού.

Η μέντα

© Ίσως το πιο αποτελεσματικό όπλο κατά της στοματικής οσμής γενικώς. Απλώς είναι δύσκολο να την εντάξεις με κάποιον τρόπο στο μενού των ημερών, οπότε την αφήνουμε δεύτερη.

Ο μαϊντανός

© Εδώ είμαστε. Ο μαϊντανός είναι ο πραγματικός σου σύμμαχος αυτές τις μέρες. Θα περιορίσει τις παρενέργειες του τζατζικιού αρκετά αποτελεσματικά και είναι και πάρα πολύ εύκολο να τον εντάξεις στο Πασχαλινό τραπέζι. Οι περισσότεροι τον έχουμε στο μυαλό μας ως γαρνιτούρα, σε σαλάτες και σε πιάτα, αλλά μπορεί μια χαρά να λειτουργήσει και ως ένα από τα βασικά συστατικά σε κάποιες συνταγές.

Γιώργος Φράγκου
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: