fiT iN / από όΛων

τα 4 στοιχεία που ίσως έχεις έλλειψη αν είσαι χορτοφάγος

Τι να προσέξεις αν είσαι vegetarian

 (και οι καλύτερες φυτικές πηγές τους!)

Μάθε που μπορείς να βρεις τα θρεπτικά συστατικά που μπορεί να χάνεις, αν κάνεις χορτοφαγία και ακολουθείς χορτοφαγική διατροφή.

Βιταμίνη Β12

Είναι αναγκαία για να διατηρήσεις υγιές το νευρικό σου σύστημα αλλά και τα κύτταρα του αίματος. Βρίσκεται κυρίως στα πουλερικά, στο μοσχάρι, στο ψάρι και στα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά μπορείς να τη συναντήσεις σε εμπλουτισμένα δημητριακά και γάλα σόγιας, λάχανο, σπανάκι, και διατροφική μαγιά.

Σίδηρος

Παρόλο που τα ζωικά προϊόντα αποτελούν πηγή σιδήρου, υπάρχει εξίσου μεγάλη ποικιλία στις χορτοφαγικές τροφές. Το σώμα χρειάζεται τον σίδηρο για να δημιουργήσει αιμοσφαιρίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του οξυγόνου από τους πνεύμονες στο υπόλοιπο σώμα. Φρόντισε να εντάξεις στην διατροφή σου εμπλουτισμένα δημητριακά και γάλα σόγιας, φασόλια, φακές, τόφου, αποξηραμένες ντομάτες, πατάτες, ηλιόσπορο, λιναρόσπορο και φιστίκια.

Φακές© 

Ασβέστιο

 

Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για τη δημιουργία νέων οστών, την ενδυνάμωση τους και προλαμβάνει την οστεοπόρωση. Παράλληλα διατηρεί τους καρδιακούς μύες. Αν και το γάλα αποτελεί βασική πηγή ασβεστίου, μπορείς να το βρεις εξίσου σε γάλα αμυγδάλου και σόγιας, εμπλουτισμένα δημητριακά, κανέλα, σύκα, σπανάκι, λάχανο, μπρόκολο, τόφου και γιαούρτι σόγιας.

Ωμέγα 3

Η έλλειψη του ωμέγα 3 αυξάνει το αίσθημα κόπωσης, σε κάνει επιρρεπή στις ιώσεις, ξηραίνει το δέρμα και ευθύνεται για την κακή κυκλοφορία του αίματος. Αυτό το λιπαρό οξύ έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, εξισορροπεί τη διάθεσή σου και είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι μειώνει τον κίνδυνο της στεφανιαίας νόσου καθώς και της χοληστερόλης. Αφού λοιπόν έχεις αποκλείσει το ψάρι από τη διατροφή σου -βασική πηγή ωμέγα 3-, εφοδιάσου με λιναρόσπορο, καρύδια και σόγια.

Τι να προσέξεις αν είσαι vegetarian©  

tania-zervou

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: